sâmbătă, 13 august 2011

Chestii utile - > cum sa afli cine te suna cu numar privat & patratelul alb-negru

E sambata dupa-amaiza, ar trebui sa-mi misc fundul in oras in loc de butonat laptopul, dar inca sunt un pic somnoroasa, caci azi am dormit la amiaza, ca cel mai simpatic si cuminte copil :) M-am trezit la 5 dimineata, caci trebuia sa ajung undeva, asta dupa ce dormisem doar aproximativ 3 ore (am fost plecata pe Bucium la vanatoare de stele cazatoare)! Nu am vazut decat vreo 3, si am fost un pic dezamagita deoarece ma asteptam la o "ploaie de stele", asa cum tot se anunta. In fine, bun si 3 decat nimic!

Sa revin acum la chestiile utile pe care le-am gasit azi pe net:
  • "Patratelul ala ciudat alb-negru" - aici cunoscatorii o sa rada sanatos de mine, restul poate o sa ma intelegeti! Eu nu aveam habar ce tot inseamna chestiile astea (pe care le vedeam tot mai des in ultima vreme):
M-am documentat, si iata rezultatul:

- se numeste cod QR (prescurtare de la Quick Response) si este un cod de bare creat de către o societate japoneză în 1994 ce a vrut să creeze un cod capabil să ofere un răspuns foarte rapid la scaner. Dacă până acum câţiva ani cod a fost popular în principal în Asia, Japonia, acum începe să câştige popularitate în statele şi în Europa;

- Un QR Code poate stoca destul de multe informaţii, comparativ cu alte coduri de bare, de exemplu: un maxim de 7089 caractere numerice şi 4296 de caractere alfanumerice. Comparativ cu un cod de bare tradiţional, acest cod nou poate fi scanat din orice direcţie, la unghi de 360 grade;

- Pentru a folosi acest cod mai întâi trebuie să fie generat utilizând generatorul online (de ex: http://www.codqr.ro/), iar după ce codul a fost creat cu informaţiile dorite in interior, aveţi nevoie de un cititor pentru a vedea ce informaţii au fost stocate în imaginea generata. Cititorul poate fi un scaner specializat, conectat la un computer sau o aplicatie (instalată pe telefonul mobil) ce foloseşte camera telefonului pentru a scana codul;

- Puteţi genera un cod QR şi să-l utilizaţi pentru: crearea unei carti de vizita moderna; incorporarea text simplu în interior; detaliile de acces WIFI; adresa de e-mail (ceea ce va împiedica roboti pentru a indexa automat adresa dvs. de email); scrierea de comentarii scurte ale produselor aflate pe raft sau pe pagina web.

Eu m-am jucat un pic cu generarea unor coduri QR pentru diferite adrese de site, pentru ca apoi sa le citesc cu ajutorul unei aplicatii simple, pe care mi-am instalat-o pe telefon: Barcode Scanner (care imi citea aproape instant link-ul pus). Mystery solved! :)

  • Cum sa afli cine te suna cu numar privat
Daca ai abonament (pentru prepay merge doar la Cosmote) poti face in felul urmator:
1. Iti faci cont pe voceonline.romtelecom.ro
2. Pe voceonline.romtelecom.ro cand iti faci cont ti se ofera un numar virtual de VoIP de forma 0373 xxxxxxx
3. Intri in telefon la Settings>Call Settings>Call Forwarding>Forward when busy si introduci numarul care l-ai primit (0373 xxxxxxx )
De acum inainte cand cineva te mai suna cu numar privat, ii respingi si apelul va fi redirectionat automat catre contul tau de VoIP. Intri pe cont la Istoric Apeluri si vei gasi numarul care te-a apelat in Apeluri Ratate sau in Casuta Vocala.
Trebuie avut in vedere ca toate apelurile respinse vor fi trimise catre numarul de VoIP deci aveti grija in momentul in care respingeti un apel. Metoda este testata si functioneza 100%.

Surse:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu