luni, 24 ianuarie 2011

Azi in Iasi...

La 24 ianuarie 1859, Alexandru Ioan Cuza este votat, unanim, Domn a Moldovei si Domn al Tarii Romanesti, de catre cele doua camere de deputati, mai intai de catre cea de la Iasi, iar mai apoi la Bucuresti. Se infaptuieste Unirea Principatelor Romane!

La 24 ianuarie 2011, Basescu, infrigurat, vine in Iasi sa tina un discurs aniversar. Este intampinat de catre multime cu huiduieli si replici de genul: "Du-te dupa flota!" sau "Jos tiranul". Si cand ma gandesc la graba cu care se duceau azi dimineata oamenii spre centrul Iasului! Inca ma mai doare stomacul de la inghesuiala din autobuz. Am avut nefericirea sa am treaba prin oras, si sa circul cu un autobuz ce avea ca traseu si Piata Unirii! Proasta inspiratie! Unul dupa altul, autobuzele erau burdusite cu populatie, in spiritul marii sarbatori!

Am trecut prin zona, dar sincer nu am vrut sa ma mai inghesui si acolo cu toti cei care au venit sa vada macar o maneca de-a domnului Basescu! Insa am vazut la tv mai apoi, ca Simirad (fost primar si actual Presedinte al Consiliului Judetean Iasi) a vorbit foarte "poetic" si din suflet :)) "Toti cei de la Bucuresti au venit sa ne strice aceasta manifestare!", "au satisfactie de pubertini intarziati", "aceasta manifestare va ramane in istorie ca o manifestare odioasa, care au organizat-o cei ce nu simt ce este ospetia, care nu au onoare!" "aceasta manifestatie este o capcana organizata murdar!". Cred ca d-l Basescu, care era exact langa el la acest discurs, s-a simtit extraordinar! Ca si domnul Nichita, caruia Simirad i-a adresat: "Domnule primar, sa va fie rusine pentru organizarea acestei manifestari!".

Dupa toata distractia, am inteles ca presedintele mai avea in plan vizitarea unei biserici din oras, dar obosit fiind de atatea discursuri, s-a retras in camera de hotel!

Mda.. happy day :D

Un comentariu: