luni, 5 septembrie 2011

Papa bun

Cam asa arata cartofii aia deliciosi, prajiti in extra ulei, in ochii nutritionistilor. Si se pare ca si efectul consumului regulat e cel ilustrat mai sus! Dar sa lasam morala la o parte si sa vorbim de pacate! Culinare, desigur! :D

Prima pe lista o inscriu pe celebra pizza. Chiar daca nu o consum des, mi se pare delicioasa, completa ca si ingrediente care-mi plac si usor de consumat in orice imprejurare. Si cand ma gandesc la istoria mea cu pizza... Prima oara am mancat la o pizzerie in primul an de facultate. Pana atunci nu mai mancasem pizza de pe la vreo 6-7 ani! Faza e ca atunci cand eram mica, mama mea facea pizza de casa, si ultima oara cand am mancat imi fusese foarte pofta, am mancat mult si mi s-a facut rau, asa ca am hotarat sa iau o pauza de vreo 12 ani :)

Ultima pasiune e una foarte basic si traditionala: mamaliguta cu branza burduf (si ocazional, cu mujdei - pe care il fac bestial.. am martori :D). Din prima trebuie sa-mi recunosc eterna pasiune pentru branzeturi (cele sarate in special). V-as exemplifica niste feluri de mancare la care alatur o bucatica de branza, dar cred ca nu v-ar incanta :))
Mai stiam un fel de mancare bazat pe mamaliga, si se facea ca un fel de tort, cu un strat de mamaliga, unul de tochitura, apoi branza, iar mamaliga, omleta, iar carne, branza si in final mamaliga. Se punea apoi un pic de cascaval ras de-asupra, se dadea un pic la cuptor, si gata! Hmm.. nu suna rau!

Ultima "pasiune" sezoniera e cea cu miezul de nuca (noua). Deja ma stie nenea de la piata ca vin si ii pun 3 lei pe taraba ca sa plec happy cu punguta de miez! Eu functionez pe sistemul "mi s-a pus pata", asa ca am perioade. Am avut perioada pufuleti, perioada pernute Viva, perioada Danette, perioada biscuiti cu lapte, perioada Dots (cel nou.. e buuuun), perioada nachos, perioada batoane de susan, perioada cereale etc Acum ma lafai, cu moderatie, in perioada Twix White :D

La capitolul bauturi, las capul in jos, o lacrima imi aluneca din coltul stang al ochiului, vina ma copleseste, dar perfuzia cu Cola tot nu o scot :)) Nu-s de speriat, cu nu stiu cati litri la bord, dar imi place si consum, din pacate, destul de des. Depinde si de perioade, uneori chiar rarut, alteori cedez si fug la magazin dupa o sticla.

Nu pot sa nu pomenesc de pasiunea mea de tarancuta: semnitele :P Alea negre, prajite si sarate de mananc pana mi se umfla buzele. Peisajul e cat de cat diafan, incerc sa le consum cu gratie, fara sa am prea multe similitudini cu consumatorul tipic de asemenea "bombonele agricole".

Alte mancaruri de nerefuzat: salata de vinete, cea de ton, pui cu smantana, ardei umpluti, gratar de pui, ciorba de burtaaaaa :D (descoperita acum vreo 3 ani, si consumata cu placere cu un alt amator de ciorba de burta), mancarea de fasole, hamsii (chestie sezoniera, de vara).. Bine, iubesc si apa plata cu lamaie si 2 frunze de salata cu inca un pic de lamaie, nu de alta, dar va fi meniul meu in curand si tre' sa ma obisnuiesc cu ideea:)) Glumesc! In echilibru sta secretul.. bla, bla, bla..

Pe la voi prin frigider ce sta la loc de cinste?

3 comentarii:

  1. Vara nu lipsesc niciodata ouale, crenvustii sau sunca si rosiile. Dar asta nu ca sa fac jonglerii culinare...:P
    Asta e pentru lenesi ca mine care evita sa stea langa aragaz vara, de parca nu e suficienta temeperatura de peste 30 de grade

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-am pus si numele in comentariu, un loc de cinste in meniul meu preferat il ocupa ciorba radauteana
    Anyway, uneori nu ma pot opri sa nu imi iau o portie de "aripi picante" de la KFC si o portie de cartofi prajiti de la Mc`Donalds. Clar!
    Iar ciorba de burta nu am mai mancat de muuulta vreme...

    RăspundețiȘtergere
  3. @Vera: Meniu basic :) Dar e chiar bine venit pe timp de vara, cand numai gandul la oala aburinda nu-ti este!

    @Paul: Hai ca m-ai convins, iti place ciorba radauteana :)) Eu am descoperit-o cred ca acum vreo 2 ani, caci la mine in casa nu se gatea, si intr-adevar este foarte buna! De gatit, inca nu, dar o sa ma uit pe www.culinare.tv/ciorba-radauteana si sunt convinsa ca-mi va iesi delicioasa :)

    RăspundețiȘtergere