sâmbătă, 18 septembrie 2010

Hai la curatenie!

Let’s Do It, Romania!

Incercam?
Intrati pe site si inscrieti-va! Momentan, din Iasi sunt inscrise 221 de persoane. In toata tara, peste 27 000! Eu nu o sa pot ajunge sambata, din cauza unui alt eveniment in familie, insa voi participa in felul meu la aceasta campanie, incercand sa fiu cat mai atenta la ce e in jurul meu, lasand la o parte rusinea si stangand hartiile si alte gunoaie pe care le observ (pe cat posibil).

Eu am o mini obsesie cu aruncatul pe jos (urasc!), dar cand eram mai mica imi era rusine sa fac observatii cunoscutilor pe care ii vedeam ca fac asa ceva. Acum nu! Lor ar trebui sa fie rusine! Sa arunci ceva pe jos (cu mare nonsalanta), atunci cand ai la cativa metri in fata cosul de gunoi, e de-a dreptul jenant! Lipsa celor "7 ani", a lipsa bunului simt, comoditatea....toate duc la asa ceva.
Daca mai "scapati" ceva ocazional pe jos, ar fi mai bine sa fiti un pic mai atenti si sa cautati frumusel un cos de gunoi! Chiar nu e mare filozofie! :) Si nu numai pe 25 septembrie! In orice zi si in orice situatie! Sa nu ne mai fie rusine cand ne viziteaza un prieten din alta tara, si vede in ce hal e pe la noi!

Si cum spun cei de pe site-ul "Let's do it Romania":

Doar pentru că te muţi cu 2 metri mai departe de o grămadă de gunoi când ieşi la picnic, asta nu înseamnă că mizeria nu mai e acolo. Doar pentru că alegi să te uiţi în altă parte, asta nu înseamnă că în apele râului care îţi alimentează oraşul cu apă potabilă nu plutesc zeci de mii de PET-uri şi pungi. Doar pentru că nu fotografiezi şi munţii de gunoaie când pleci în vacanţă, asta nu înseamnă că ei nu erau acolo.


Ce-ar fi să schimbăm foaia? Ce-ar fi să ne notăm în calendar o dată importantă pentru fiecare dintre noi: aceea în care sute de mii de români au spus ”Stop!” şi şi-au curăţat ţara de PET-uri, pungi şi hârtii lăsate de alţii, purtate de vânt şi apă în cele mai frumoase locuri din România?


Cautati-va pe site orasul, si vedeti cum puteti si voi participa la aceasta actiune!

Un comentariu:

  1. Eu am o metoda mai simpla sa imi educ cunoscutii... nu le spun nimic, dar daca ii vad ca arunca ceva pe jos, ma aplec eu si coleg gunoiul respectiv si il duc pana la primul cos - 90% din ei s-au simtit si (cel putin in prezenta mea) a doua oara nu au mai aruncat pe jos.

    RăspundețiȘtergere