marți, 27 iulie 2010

Second Life?!

Ce? A doua viata? Hmmm... Hai sa vedem care-i treaba!


Sa spun ca toate astea mi se par stupide? Poate o sa imi sara jucatori din SL in cap, ca nu stiu ce vorbesc! Asa o fi! Dar mie tot al naibii de stupid mi se pare! Insa precizez ca judec dintr-o postura degajata, neimplicata, si totusi fara sa vreau sa etichetez sau sa exclud sansa de a-mi reconsidera opinia!

Singura idee care mi-a atras atentia e cea in care aproape totul se poate transpune in bani reali. Daca lumea aceasta poate genera venituri reale, atunci poate prezenta interes. Ce ma sperie sunt avatarurile cu fete de androizi, si efectul virtual de implinire si de viata activa pe care il genereaza utilizatorilor. Stai ca leguma in fata calculatorului, ai o viata de .....at si te culci cu falsul sentiment de implinire. Nu te mai stimuleaza rateurile vietii sa rezolvi ceva, sa fii activ, sa ai idei reale. Nu! Avatarul tau e indragostit, are propria afacere, terenuri si zboara fericit in Second Life. Deci viata e frumoasa, nu? O fi ea...dar e VIRTUALA!!!

Sa nu mai vorbesc de cei care se indragostesc acolo! Da, poti lega un inceput de relatie si virtual, si iti poate da iluzia iubirii...dar iubirea nu cumva inseamna mai mult decat niste cuvinte bine potrivite, spuse sau scrise din fata unui calculator? Eu asa zic! Asa ca nu e iubire...e pseudo-iubire, e un inceput poate, un preludiu al iubirii ce va urma intre cei doi. Am si gasit pe un blog, o telenovela intre doi utilizatori de SL, care-si jurasera dragoste eterna (fara sa se vada), si a caror relatie s-a incheiat pentru ca ea a acceptat inviatia virtuala la dans, a unui alt protagonist din Second Life. WTF??!!

Si cica romanasii stau binisor la implicarea in acest joc! "Statisticile lunii mai ne arata clasamentul tarilor dupa numarul avatarurilor active – unde Romania se claseaza pe un onorabil loc 23 - cu 2393 de conturi active. Procentul aproape s-a dublat fata de luna ianuarie – de la 0,20% la 0,47% in doar 4 luni. Nici din punctul de vedere al orelor petrecute in lumea virtuala nu stam rau: locul 29 – cu un total de 36.030 ore insumate in decursul lunii mai." [sursa]

11 comentarii:

  1. Pentru cei care fac bani din asta... jos palaria.

    Pentru cei care baga bani in asta... no comment.

    RăspundețiȘtergere
  2. intr-adevar, poate ca e cam greu de comentat din afara fenomenului insa cred ca exista pericolul ca daca intri, sa te ... prinda! Alienanta si nociva ideea unei vieti paralele traita din fata ecranului.

    Interesant articolul si bine scris! Mi-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Bogdan: de ce "no comment"? Spune-ti parerea!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Coolnewz: Mersi :) Da, stiu ca e greu sa comentezi pertinent (neimplicat fiind), dar tocmai de aceea am specificat ca opinia mea e in functie de cum percep fenomenul, din exterior fiind!
    Dupa ce am urmarit reportajul, am fost tentata sa vad ce e pe-acolo, macar sa-mi fac eu o idee, dar m-am speriat ca poate "ma prinde" (plus ca m-am si plictisit de introduceri) si nu am mai facut nimic. Atata timp cat se pastreaza proportiile si delimitarea dintre real si virtual, poate ca e interesant, dar mi se pare ca odata intrat in hora, tot "joci" mult..si vrei din ce in ce mai mult!

    RăspundețiȘtergere
  5. Serginho: Probabil ca multi au si "real life", dar in timp, construindu-si si conturandu-si lumea si avatarul, virtualul devine mai interesant si mai palpitant decat realul. Ca urmare, au tendinta de a petrece din ce in ce mai mult timp in SL.

    RăspundețiȘtergere
  6. No comment pentru ca nu vreau sa jignesc... :)

    Sa bagi bani reali intr-o "viata virtuala" mi se pare o dovada a unor complexe serioase in viata reala. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Va recomand articolul: http://www.massively.com/2010/07/17/the-virtual-whirl-ill-repute/ referitor la cheltuitul banilor reali pe "virtualitati".Desi eu nu am facut asta in ultimii 3 ani de SL (pentru ca i-am castigat in-world si tot aici i-am reinvestit in...diverse, sume modeste in orice caz), punctul de vedere expus in articolul recomandat nu e de lasat de-o parte.

    Referitor la clipul de pe Protv nu am prea multe de zis.Tot respectul pentru initiativa Aurei.Nu pot sa nu remarc totusi accentul pus pe superficialitatea vietii in SL.E drept, am vazut cam 3 sferturi din clip si inca fara sonor, dar SL cu siguranta e mai mult decat probat haine, dans si zburat de colo colo.Ideea e ca tocmai acest aspect deranjeaza non-jucatorii, precum si lipsa unui scop anume, nu iti impune nimeni targete, niveluri, doar unele limitari functie de simul/zona in care iti plasezi avatarul.

    Replica tipului de mai sus cu get a real one e absolut preferata tuturor detractorilor acestei lumi virtuale, si ascunde cel putin o neputinta in a intelege, pe langa cele cateva dimensiuni in care traim, inca una pe care culmea, mai trebuie s-o si integram cumva in celelalte.

    Sunt destul de putine articole pe net despre aspectul economic al SL, in sensul antreprenorial, lasand-o la o parte pe magnata imobiliara Anshe Chung, sunt oameni reali talentati (creatorii de continut, scripteri, designeri, arhitecti) care in lipsa unui job de exemplu, se intretin strict din veniturile din SL, sau in cel mai bun caz isi rotunjesc veniturile cu cateva sute de euro/dolari bune.Este o realitate.

    Platforma asta are numele asta nefericit.Adica toti jucam cate un joc odata si odata, dar cum se face ca numai rezidentii SL sunt numiti "lifeless"? Cei ce joaca WoW nu, germierii de pe Fb nu, etc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu ma refeream aici la cei care cheltuie 10 dolari pe luna sau mai putin; pana la un urma e un hobby si e OK, eu ma refer la disperati (si crede-ma ca am cunoscut chiar personal) care cheltuie mii de dolari pe luna pentru lumea lor online. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Bun atunci, ca sa stim ce vorbe discutam.Asadar autoarea articolului n-a jucat SL nicio secunda, iar restul vorbesc de cazuri extreme sau prefera sa lanseze cliesee.

    @Bogdan, faptul ca exista si disperati, asa cum ii numesti, care sa bage o spinare de bani, ne permite noua restul muritorilor posibilitatea de-a explora cat mai multe locatii in SL.De-acord?Cum ar fi sa stam captivi doar in mainland, impingandu-ne si calcandu-ne pe pixeli cei cativa zeci de mii de useri online existenti la orice ora din zi si din noapte?

    Am lasat si comentariul acesta pentru a aduce aminte de posibilitatea de-a folosi platforma strict pentru e-learning.Universitati si companii mari au ales sa intre in SL pentru aceste avantaje(traininguri si cursuri la distanta, in cel mai interactiv mod cu putinta).Detalii aici: http://education.secondlife.com/?lang=en-US

    Eu personal nu sufar Farmville-ul si alte social games ale Facebook-ului, n-am jucat in viata mea asa ceva si nici n-am de gand.Cu atat mai putin sa m-apuc sa fac pe haterita si sa le critic.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu am jucat second life ca din cate stiu eu e un fel de sims pe browser, insa daca ar fi sa spun nu am doar o second life, am mai multe. Am avut conturi pe cateva jocuri browser-based ca tanoth, eRepublik, triburile, ikariam, cat si cele de la zynga. Mi-am dat insa disable la contu de pe facebook k sa scap de farmville si mafiawars :)
    Cand nu ai altceva mai bun de facut, jocurile online sunt o alternativa. Oricum te asigur ca numarul de romani din second life nu bate numarul de romani din travian, erepublik sau triburile.

    RăspundețiȘtergere